Kumla bostäder

Hyresgästundersökning 2019

Det hjälper oss bli en ännu bättre hyresvärd

Juli 2019:


Nu har vi sammanställt alla svaren från hyresgästundersökningen och vilket engagemang av er hyresgäster! Så många bra svar och sammanlagt över 120 sidor med fritextsvar, wow! Man kan konstatera att våra hyresgäster är måna om sitt boende och mer än gärna hjälper till med tips och idéer vilket är mycket uppskattande.

Svarsprocenten från årets undersökning landade på 64,1 %, en ökning med 7 %-enheter från förra gången. Företaget som genomförde underöskningen åt oss var mäkta imponerade över vårt lyft gällande serviceindex och de gjorde till och men artikel där vår kundtjänstchef Liselott deltog. Läs hela artikeln härlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sammantaget kan konstateras att vi förbättrat oss på i stort sett alla områden. Allra mest har förändringen skett under avsnittet ”Ta kunden på allvar” och då främst våra telefontider som ökade 10 %-enheter, från 84 %
till 94,3%. Vi har sedan förra mätningen ökat telefontiderna från 13,5 timmar till 37 timmar per vecka. Även trygghetsfrågorna har gått framåt mycket, främst i de fastigheter där vi installerat säkerhetsdörrar.
De områden som backat något är bland annat utemiljön och temperaturen i lägenheten. Många av kollegorna i branschen upplever samma bakåtgång och detta beror troligtvis på den varma sommaren föregående år.  

Personalen har arbetat tillsammans och tagit fram sammanlagt 134 förslag på åtgärdspunkter utifrån de svaren som inkommit i undersökningen. Under sommaren pågår arbetet med att ta ut de punkter som går att genomföra först och vilka som kräver lite mer planering. Vi återkommer med detta efter sommaren.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

April 2019:

Under februari- mars skickade vi ut en hyresgästundersökning till alla våra hyresgäster. Undersökningen är nu sammanställd och vi håller som bäst på analysera alla svaren. Tusen tack till alla som tagit sig tid att svara och kommit med åsikter och förbättringsförslag, ovärdeligt för oss!


Det totala betyget från enkäten ligger högt, det är vi stolta och glada över. Vi återkommer med mer information så fort vi sammanställt svaren!